Myyty - Goldwing GL1100 1983 interstate black


Kesä 2018 - 68 000 mailia (109 435km)

- Myyty uudelle omistajalle


Kevät 2018 - 65 833 mailia (105 948 km)

- Vasemman sylinterin kannen tiiviste vaihdettu, koska tiputti pari tippaa jäähdytysnestettä aina ajon jälkeen. Hylomar tiivisteliimaa käytin varmistamaan tiiveyden.
- Vasemmalle kannelle tulevan vesiputken o-renkaat uusittu
- Vasemman kannen nokka-akselin stefa vaihdettu (hammasrattaan takana)
Nokkahihnoille uudet kiristinrullat sekä jouset. Nokkahihnat olivat vuodelta 2016 ja vasta 5000 km ajetut kuin uudet.

Jäähdytyksen osalta
Uusi metallisiipinen Hondan orkkis vesipumppu
- Uusi termostaatti Gates +82'C + termostaattikotelon o-rengas
- Syyläri huuhdeltu sisältä
- Uudet syylärin letkut Gates 21008
- Samalla vaihdettu kaikki moottorin etupään tiivisteet, o-renkaat ja öljypumpun stefa joka on vesipumppua vasten

- Uusi akku Dynavolt
- Uusi öljynsuodatin + Motul 5000 10W-40 semisynth öljyt
- Uudet jäähdytysnesteet
- Nokkahihnojen kopat kiillotettu ja niihin uudet pölytiivisteet
- Imukurkut kiillotettu


Kesä 2017

- Polttoainetankin korkin uittaminen yön yli etikassa, jotta paineentasaus taas toimii

Mittarissa 64 472 mailia (103 757 km)
- Kardaaniöljyjen sekaan RVS T3 lisäaine

Mittarissa 64 145 mailia (103 231 km)
- Toinen satsi RVS -lisäainetta puhtaan moottoriöljyn (Motul 5000) sekaan.

Mittarissa 64 099 mailia (103 157 km)
- Ensimmäinen satsi RVS on pyörinyt moottoriöljyssä 400 km matkan, joten öljynvaihto.
- Motul 5000 10W-40 semisynth öljyt
- Uusi öljynsuodatin
- Ei yhtään metallia kiinni pohjapropun magneetissa
- Huomasin, että joku on tehnyt helicoil-tyyppiset kierteet pohjapropun reikään. Hyvä!


Kevät 2017 - Mittarissa 63 590 mailia (102 338 km) 

- Kaasuttimen viallisen 1. kaasuttimen seosruuvin vaihto uuteen
- Kierroslukumittarin vaijerin alapään stefan vaihto uuteen
- Ylilatauksen korjaus. Oli 15.15V ja laski hyvään 14.50V tasoon
- Ensimmäinen RVS-käsittely moottorille (muutama sata tämän kilsamäärän jälkeen)
- Uudet moottoriöljyt 10W-40 semi synth
- Uusi magneettinen öljyproppu 19mm
- Syylärin reunoille kromiset tuuliohjuri-siivekkeet
- Uusi Emgo Venom maski asennettu
- Uudet kahvalämmitinelementit asennettu
- Lisäsulakerasia releen taakse
- Takaiskareihin 3 bar ilmanpaine
- Etuiskareihin 1.2 bar ilmanpaine
- Uudet teräspunosjarruletkut kumiletkujen tilalle
- Uudet jarrumäntien stefat, sekä pölysuojat, sekä osat puhdistettu
- Uutta kumiosaa jarrusatuloiden liukutappeihin
- Uudet jarrupalat joka jarruun
- Etu- ja takajarrupääsylinterit puhdistettu ja huollettu. Erityisesti relief hole puhdistettu.
- Uusi jarrunesteen kestävä letku takajarrupääsylinterin ja jarrunestesäiliön välille. (ID 10mm)
- Uudet jarrunesteet eteen ja taakse. DOT4.
- Etuiskunvaimentimet purettu ja vaihdettu uudet: holkit ja liukupalat, sekä öljystefa ja pölysuoja
- Etuiskareihin Valvoline 10 haarukkaöljyt
- Uusi eturengas Avon Cobra AV71 - 120/90-18 71H XL
- Uusi takarengas Avon Cobra AV72 - 140/90-16 77H XL
- Renkaat asennettu ja tasapainotettu liikkeessä
- Renkaisiin mustat alumiiniset kulmaventtiilit
- Renkaiden laakerit olivat Koyon laatulaakerit ja vaihdettu selkeästi viimeaikoina. Kuin uudet.
- Kardaanin hammastukset (vanteen ja kardaanikaselin suuntaan) tip top kunnossa, ei kulumaa yhtään
- Kardaaniakselin hammastukset samassa kohtaa tip top kunnossa, ei kulumaa yhtään
- Vanteen puoleisen laipan hammastukset tip top kunnossa, ei kulumaa yhtään
- Kaiken kaikkiaan kaikki kardaanin osat aivan huippukuntoiset ja puhdistettu sekä rasvattu uudelleen Honda moly 60 rasvalla. Se oikea alkuperäinen molybdeenirasva näille.
- Kardaaniöljyt vaihdettu Teboil Full Synthetic Hypoid 75W-90



Kesä 2016 - Mittarissa 62 490 mailia (100 567 km)
Ostettu 10.5.2016

- Kate purettu pois ja tilalle laitettu lyhty, lampun korvakkeet sekä vilkut ja honda-logo
- Pakoputkistoksi asennettu Motad rosteripakoputkisto
- Syylärisuojaksi kiillotettu rosterinen Goldwing-logo
- Asennettu vaihdepolkimen öljystefa
- Jarrukahvan mikrokytkin uusittu
- Gates Multifuel bensaletkut vaihdettu tankilta kaasuttimelle asti. 6mm sisähalkaisija.
- Uusi polttoainesuodatin.
- Uusi bensahana
- Etuiskareihin 1.1 bar paine
- Takaiskareihin 3.4 bar paine
- Moottori sisäpesty STP Motor Flushilla
- Uudet moottoriöljyt 15W-40 + uusi suodatin.

- Lyijy-Calsium akku oli 1h ajon jälkeen 13.30 Volt. Usean päivän seisonnan jälkeen yhä 13.10 Volt. Noin 15 eri kylmiltään pihassa starttauksen jälkeen akussa yhä 12.91 Volt. Pitää vielä mitata kuinka alas laskee jännite starttauksen yhteydessä. Tuntuu pitävän hyvin varauksensa.

- Starttimoottori avattu ja huollettu. Kommutaattori oli kärsinyt. Palasia irti kuparista ja syö hiilet nopeasti. Ei kestänytkään kuin 1 viikon ja hajosi. Ylikuumentui murtuneen kontaktin vuoksi ja meni korjauskelvottomaksi.
- Uusi Bosch Group Companyn starttimoottori ostettu tilalle.


Historiaa ennen minua:

2016 kevät. Edellisen omistajan huoltoja.
- uudet nokkahihnat (Stormilta)
- iridium tulpat + ngk tulpanhatut
- pääsulake vaihdettu lattamalliseen
- starttisolenoidi vaihdettu yleismalliseen solenoidiin
- uusi etujarrunestesäiliö jossain kohtaa asennettu
- öljyinä sisällä Motorex 10W-40 täyssynteettiset (Stormilta)
- uusi ilmansuodatin

Californiassa ollut ilmeisesti vain yhdellä henkilöllä alusta asti.
Suomessa 16 vuotta yhdellä omistajalla, kunnes myi minulle.
Edellinen omistaja ajoi 16 vuoden aikana arvionsa mukaan 10-15 000km.
Myi pois koska perheen muut harrastukset eivät enää antaneet aikaa ajeluille.

2013 
- asennettu uusi lyijy calsium akku (112 euroa)

2000-2001 (Ensirekisteröity suomeen 6/2001)
Edellinen omistaja tuottanut Californiasta kaverinsa kautta.
Tuolloin moottori avattu varmuuden vuoksi, vaikka ollut täysin ajokuntoinen.
Sisälle vaihdettu eri laakereita (esim. runkolaakerit), sylinterit hoonattu, uudet männänrenkaat ym.
Näistä löytyy lappu, johon merkattu runkolaakereiden värimitta.
Ehkä jopa ensiöketjukin vaihdettu, koska ei rallata yhtään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti