Myyty - CX500 1978 "Shania Twin"





Honda CX500 Standard. Valmistettu 1978, Rekisteröity 1980


5.10.2013 - 119 900km

  • Shania myytiin uudelle omistajalle. Turvallisia kilometrejä.


15.8.2013 - 119 211km

  • Mittarinpyöritin etunapaan vaihdettu


2013 Kevät - 117 260km.
  • Moottoriöljyt vaihdettu- vuotavan vaihdepolkimen akselin stefa uusittu- starttimoottori avattu ja putsattu. Tuli varmaan pari ruokalusikallista mustaa pölyä.
  • Jäähdytysnesteet uusittu
  • Kromisen jäähdytysnesteputken vuotava o-rengas vaihdettu.
  • Rikkonainen satulan pinta vaihdettu uuteen ehjään
  • Etuiskareiden purku. Puhdistus sisältä. Uudet 15W haarukkaöljyt sekä uudet stefat ja pölysuojat.
  • Uudet ohjauslaakerit. All Balls 22-1011 neulalaakerit.
  • Teräspunos jarruletkut + uudet jarrunesteet + jarrupalat + uusi jarrukahva



19.7.2012

  • Beston-kahvatupit kuluneiden sekunda tuppien tilalle


4.6.2012 - 116 010km.

  • Akku vaihdettu uuteen 14Ah malliin. Suurempi ei mahdu, tässäkin oli sijoittamista kerrakseen.


14.4.2012 Kevät - 115 055km ennen ajoonlähtöä huolto.

  • Venttiilien välykset säädetty. Imu 0.10mm pako 0.12mm.  Ohje
  • Jakoketjun kiristin säädetty sekä tarkistettu. Jakoketju ilmeisesti vaihdettu viimeisen 10-20tkm aikana, koska kiristysvara on vielä liki täydet. Uskon että jakoketjua ei tarvitse vaihtaa 40-70tkm sisällä.
  • Vaihdettu vuotava venttilikopan pultin tiiviste oikealla puolen. Se lähempänä kuskia oleva.
  • Öljyt (15W-40) sekä uusi öljynsuodatin vaihdettu.
  • Kardaaniöljyt vaihdettu (80W-90)
  • Gammatronix led-volttimittari mittaristoon


2011 Syksy - 115 055km ns. oston jälkeinen huolto.

  • Uusi etukumi Dunlop Arrowmax GT501 + tasapainotus (Rengasneliö)
  • Takavanteen kardaanille menevät boorit voideltu vaseliinilla
  • Uudet 6302RS2 etupyörän laakerit (koyo 1kpl ja fag 1kpl)
  • Uudet 6302RS2 takapyörän laakerit (koyo 2kpl)
  • Uusi läpinäkyvä premium bensaletku (Stormilta)
  • Uusi IgniTech CDI-boksi (virrat releytyksen kautta) (Tsekeistä)
  • Vasen pakoputken lämpösuojakilpi ostettu ja asennettu (Saksasta)
  • Oikea pakoputken lämpösuojakilpi ostettu ja asennettu (Amerikasta)
  • Akun läheltä ja satulan alta liittimien kontaktit puhdistettu ja suihkittu contact protectilla
  • Uusi elektroninen vilkkurele etulampun alle vanhan tilalle
  • Smd led-polttimot jarruvaloihin 1157-kanta  (2kpl)
  • Smd led-polttimo kilpivaloon 1156-kanta  (1kpl)
  • Led-mittaristovalot asennettu (paitsi neutral-valo) Ba9s-kanta (8 kpl)
  • Uusi kytkinvaijeri öljytty ja asennettu (tuli muuten pirun hyvä) (Stormilta)
  • Kahvanlämmitinelementit asennettu (Dice-merkkiset Allrightista. Hyväksi todetut aikaisemmin)
  • Tangonpääpeilit uudet (Stormilta)
  • Uusi sarvilukko, koska vanhasta avaimet hukassa (Englannista)
  • Uusi vaihdevivun muovitutti (Englannista)
  • Kollektorin ja äänenvaimentajan väliset tiivistykset korjattu
  • Takavanteen spoorit puhdistettu, laitettu uusi O-rengas (54,5mm x 3.0mm) (KorjaKumi Tampere)
  • Takavanteen spooreille tuoreet molybdeenirasvat
  • Kaasutin avattu ja puhdistettu ultraäänipesurilla lähes kaikki mahdollinen
  • Kaasuttimen vasen ACV-kalvo uusittu. (Englannista) (Oikea oli kuin uusi)
  • Imukurkkujen alkavat halkeamat korjattu Shoe Goo aineella. (Amerikasta)
  • Tulpanhatut avattu ja purettu. Ei hapettumia sisällä olevissa resistoreissa. Hatut eritätin hyvässä kunnossa.
  • Tulpanhattujen resistanssi: vasen 5630 ohmia, oikea 4920 ohmia (ok = 5000 ohmia)
  • Sytytyspuolien resistanssi: vasen 7160 ohmia, oikea 7580 ohmia (ok = 7000 ohmia)



08.10.2011 - 115 020km

  • Honda CX500 ostettu omaksi ja suoraan seisontavakuutuksiin (13.40e) tulevan talven huoltoja varten.
  • Edellinen omistaja omisti noin 5 vuotta ja ajoi alle 2000km.
  • Edellinen omistaja oli vaihtanut pakoputkien äänenvaimentajat (tarvikemallit Lu Hao Silencers LTD)
  • cdi-boksin, kun alkuperäinen oli hajonnut eikä antanut kipinää vasemmalle sylinterille
  • sekä oikeanpuoleisen etuvilkun