CX500C 1982 Huolto


Tehtäväksi tuli tehdä CX500 custom malliseen pyörään se perinteinen Triple Bypass huolto.
Huolloista kirjoitus täällä

17.3.2018 - 175 000 km.

Moottori
- Uusi staattori
- Uusi jakoketju
- Uusi vesipumpun mekaaninen tiiviste
- Nokka-akselin takapään tiiviste vesipumpun alle
- Samalla kaikki matkalla löytyvät o-renkaat ja tiivisteet takapään lohkoon
- Starttikytkimen korjaussarja

- Vaihdepolkimen stefa
- Nokka-akselin etupään stefa
- Uusi öljypumpun ketju ja etupään lohkon tiiviste
- Uusi kytkinvaijerin moottoripuoleisen pään akselin stefa
- Uusi termostaatti

- Uudet jäähdytysnesteet
- Uudet moottoriöljyt (Motul 5000) sekä uusi öljynsuodatin
- Öljynsuodattimen takaa puuttui jousi ja prikka. Tilattiin uudet.

- Venttiilien välykset tarkistettu. Imu 0.10mm, pako 0.12mm.
- Uudet sytytystulpat DR8ES-L

Kardaani
- Kardaanin puolen hammastukset hyvässä kunnossa
- Takavanteen hammastuslaippa oli ihan kuiva ja piikeille kulunut. Tilalle vaihdettiin uudenveroinen.
- Molybdeenirasvat kardaanin hammastuksille
- Molybdeenirasvaa prässillä nipasta kardaanin takapäähän
- Uudet kardaaniöljyt. Teboil fully synthetic differential oil. Hypoid sae 75W-90

Kaasutin
- Kaasuttimen purkaminen ja ultraänipesu rungoille kuin suuttimillekin
- ACV-kalvoissa pykimää ja melkein reikä. Uudet tilalle.
- Toisen ACV-kalvon ohessa oleva pieni o-rengas puuttuu. Uusittu o-renkaat.
- Kaasuttimen pohjakupeissa olevat kumitulpat olivat hyvässä tiiviissä kunnossa
- Suuttimet olivat oikeat #78 ja #112 kokoiset kummassakin kaasuttimessa

Muuta
- Yleistä sähköliitosten läpikäyntiä ja putsailua
- Sytytyspuolien johdoista pätkäisty 1cm pois, jotta hapettunut johdonalku saadaan pois
- Tulpanhatut purettu ja puhdistettu kontaktien parantamiseksi
- Takarenkaan laakerit hyvässä kunnossa, ei tarvetta vaihtaa
- Oikean puolen sivumuovin puuttuva kumikannatin ostettu uusi
- Uusi ilmansuodatin
- Etujarrunestettä lisätty

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti