CX650E Huolto

Sovittiin tehtäväksi, että teen tällaiseen 1983 CX650E, eli Eurosport malliin triple bypass huollon.
Samalla näissä kannattaa vaihtaa starttikytkimen osat, jolloin huollon nimitys kulkee netissä nimellä quadruple bypass.



Eli sellainen sitten tehtiin.
Tarkempaa tarinaa löytyy blogikirjoituksesta

CX650 Eurosport läpikäynti - quadruple bypass


16.8.2016 - 43 016 km

- Uusi Electrex G8 -laturi, jonka kaikki liittimen liitokset juotettiin kunnolla. Made in England.
- Uusi jakoketju. Itse kiristin ja ohjurit toimivat hyvin ja saivat jäädä.
- Uusi vesipumpun mekaaninen tiiviste. Kiinnitys Shep's methodilla.
- Nokka-akselin takapään öljystefa + juorureijän avaaminen mössöistä.
- Starttikytkimeen uudet rullat, jouset ja holkit.
- Moottorin sisällä uudet o-renkaat, stefat ja tiivisteet mitä matkalla tuli vastaan.
- Starttimoottorista puhdistettiin pölyt pois. Kaikki näytti todella hyvältä ja nyt startti pyörii rivakasti.
- Eudet NGK DR8EA-9 sytytystulpat, jotka on hyväksi havaittuja CX-pyörissä.
- Uudet jäähdytysnesteet
- Uudet öljyt 15W-40 + öljynsuodatin
- Uusi termostaatin tiiviste (termostaatti oli täysin toimiva)
- Tulpanhattu toinen puhdistettu. Toista ei saanut purettua, kun oli niin jumissa.
- Vaihdevivun akselin öljystefa uusittu
- Diodi (silicon rectifier) uusittu
- Kaasarin suuttimet ultraäänipesty
- Kaasuttimiin uudet ACV-kalvot
- Kiihdytyspumpun kalvo oli hyväkuntoinen

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti