keskiviikko 29. lokakuuta 2014

CX500 Candy - uusi etukumi ja uusi etulokari

Etuvanne sai tosiaan uudet laakerit vanhojen kolisevien tilalle.
Samalla etulokari kaipasi vaihtamista. Vanha oli totaalisen ruosteinen ja kromit hilseilleet pois.
Klommoja siinä ei ollut, joten ehkä siitä saadaan maalaamalla vielä johonkin cx500 cafeeseen tms ihan riittävä lokari. Joten jätetään hyllyyn vielä.


CX500 etulokarihan on siitä hauska, että customissa ja standard mallissa tosiaan on erilaiset lokarit. Kiinnityspiste lienee ihan samanlainen, mutta lokarien pituudessa niin takana kuin päälläkin on eroa. Custom mallissa on lyhyempi lokari.

Vaihtoehtoja kun metsästin, niin löytyi seuraavia vaihtoehtoja:

1. ebaysta ja suomesta käytetyn metsästäminen. Suomesta löytyi 30e + postit 10e käytetty custom mallin lokari. Ebayssa pyytävät käytetyistä 50-120e postikuluineen. Käytetystä mielestäni aika kovia hintoja. Toki painava ja iso osa myös maksaa postittaa paljon.

2. david silversparesilta saisi alkuperäistä vastaavan repro-etulokarin. Hinta suolaiset 150 euroa + postikulut 29e.

3. david silveriltä sai möys ns. universaalimallin 19" renkaalle tarkoitetun kromatun lokarin. Hinta 50 euroa + postikulut 29e.

Päädyin lopulta numeroon 3. Uusi lokari 50e ei ole paha. Kolmasosan alkuperäismallisesta kopiosta ja toisaalta kymppi enemmän, mitä suomen käytetty lokari. Ja koska tein tilauksen davidille ja samassa tilauksessa tuli myös etukumi, niin samoilla postikuluilla tuli kaikki tavara davidilta.

Lokari on ihan ok laatuinen käyttöpyörään. Ei täydellinen sileä pinta kaikkialla. Pientä painaumaa vähän epäsymmetrisesti. Ei museointitarkoitukseen. Lokarin selkämyksen taitokset eivät ole ehkä ihan symmetriset, mutta kun se on paikallaan ja rengas paikallaan, niin ei lokarin puolia pysty silleen tarkastelemaan. Eri asia kun lokari on kädessä katseltavana. Ihan hyvä käyttöpyörään, mutta en usko että tällä museoitaisiin yhtään cxää saati näyttelypyörään laittaisi.

Universaali malli kun on, niin sivukiinnityskohtiin pitää itse porata reijät kiinnityksille. Myöskään jarruletkuille ei kiinnityspaikkoja ole. Pitää vanhasta ottaa ne tähän ja porata kiinnityksille reijät jos meinaa ne laittaa. Samoin nopeusmittarin vaijeria pitelevä muovilenkki. Sille löytyy reikä jo valmiina, mutta lenksun irroittaminen vanhasta ja pujottaminen tähän on sitten varovaisen miehen hommaa, ettei riko.

Kaikenkaikkiaan ihan siisti lokari ja voisin ostaa uudelleen samanlaisen.



Pikkuisen täytyy vielä vääntää lokaria että saa keskitettyä lokarin renkaan kanssa keskelle.




Etupää on kaasuvaijerien vaihtoa vaille valmis.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti